bubok.es utiliza cookies propias y de terceros para mejorar nuestros servicios y a recordar sus preferencias mediante el análisis de sus hábitos de navegación. Ver política de privacidad. Rechazar Aceptar
Gastos de envío gratuitos
Buscar en Bubok

Trends and good practices in research and teaching

de Manuel León Urrutia
  • Autor: Manuel León Urrutia
  • Formato: Texto electrónico del libro
  • isbn: 9788418083235
  • Idioma: inglés
  • visitas: 40
This book will attempt to add light to current debates by indicating that it is not only important to expose students to virtual tools, as well as ensure HEIs remain up-to-date with learning technologies that transform education, but also to pedagogically transition to the active, autonomous development of mature and effective personal learning networks and the development of digitally-enabled, networked learning behaviours. The book consists of thirteen chapters reporting on research in which collaboration between British and Spanish universities has taken place. The book aims to disseminate and critically reflect upon a series of educational experiences with the common factor being the use of a wide range of learning technologies, with the common aim of enhancing the sustainability of Higher Education provision by implementing new pedagogies or learning design applicable to the network age. This work also aims to encourage Higher Education professionals to generate innovative approaches to their teaching practices.To conclude, the research described in this book indicates the need for an acceleration by HEIs in their transition to digitally-enabled personal learning pedagogies and has provided a series of examples of how this may be achieved in practice using a range of digital technologies in innovative ways. The book also indicates, in line with Fernández-Márquez et al., (2019), that the professional development of HE educators requires an increasing focus on network-centred, digitally-enabled pedagogies and learning design, where skills, literacies and competencies are as important as content knowledge (for both students and educators). In this way, HEIs can find sociotechnical approaches which are capable of rising to the challenge of aligning the HE learning experience with the expectations and behaviours of the modern HE student, living, working and learning in a Network Society.
ESTE LIBRO NO SE ENCUENTRA DISPONIBLE. PUEDES VER MÁS ABAJO OTROS LIBROS DE TEMÁTICA SIMILAR QUE PUEDEN INTERESARTE.
Los clientes que compraron este libro también compraron

La librería Bubok cuenta con más de 70.000 títulos publicados. ¿Todavía no encuentras el tuyo? Aquí te presentamos algunas lecturas recomendadas basándonos en las valoraciones de lectores que compraron este mismo libro.
¿No es lo que buscabas? Descubre toda nuestra selección en la librería: ebooks, publicaciones en papel, de descarga gratuita, de temáticas especializadas... ¡Feliz lectura!

Bubok es una editorial que brinda a cualquier autor las herramientas y servicios necesarios para editar sus obras, publicarlas y venderlas en más de siete países, tanto en formato digital como en papel, con tiradas a partir de un solo ejemplar. Los acuerdos de Bubok permiten vender este catálogo en cientos de plataformas digitales y librerías físicas.
Si quieres descubrir las posibilidades de edición y publicación para tu libro, ponte en contacto con nosotros a través de este formulario y comenzaremos a dar forma a tu proyecto.



¿Quieres que te informemos de cómo publicar tu obra? Déjanos tu teléfono y te llamamos sin compromiso.

Introduce el nombre

Introduce el teléfono

Introduce el E-mail

Introduce un email válido

Escoge el estado del manuscrito

Gracias por contactar con Bubok, su mensaje ha sido enviado con éxito. Una persona de nuestro departamento de asesoría al cliente se pondrá en contacto contigo a la mayor brevedad.
Enviar