bubok.es utiliza cookies propias y de terceros para mejorar nuestros servicios y a recordar sus preferencias mediante el análisis de sus hábitos de navegación. Ver política de privacidad. OK
Buscar en Bubok

La fulla al vent

Impuestos y envío no incluidos
Compra online y recoge tu pedido gratis en nuestra tienda
Pídelo ahora y págalo contra reembolso
  • Editor: ARC-Lo Càntich
  • Autor: Pere Fornells
  • Estado: Público
  • N° de páginas: 72
  • Tamaño: 150x210
  • Interior: Blanco y negro
  • Maquetación: Pegado
  • Acabado portada: Brillo
  • ISBN eBook en PDF: 9772014303200 20>
    ISBN Libro en papel: 9772014303903 20>
Ver ficha técnica completa

Pròleg

  

Diu la tradició que el Buddha recomanava als seus deixebles que en reunir-se o bé parlessin sobre els ensenyaments o bé guardessin noble silenci. En efecte, la nit en la que va despertar a la veritable naturalesa de las coses, ell mateix sembla ser que va dubtar si no seria millor romandre en complet silenci. El seu propi nom, Shakyamuni (el silenciós del clan dels Shakya), ens recorda que a l’Índia antiga als ascetes se’ls coneixia com a munis, silenciosos.

El haijin, o autor d’haikus, un asceta de les paraules, nues, austeres, és hereu del consell del Buddha i cada cop que inicia un nou haiku es troba ell també davant d’aquest mateix dubte. Quin és el so de la paraula silenci?

 

No hi ha silenci

sense fressa de vida.

Bosc del migdia.

 

La resposta a aquesta pregunta és la font de la que brollen els haikus i és la postura en la que seu el meditador Zen, contemplant el joc d’ombres xineses de la seva ment damunt la paret blanca, en una meditació de silenci lluminós (mokusho zen).

Conscient que el so de la paraula silenci són totes les paraules, en l’acte d’escriure, el haijin només pot parlar des del noble silenci. I per a fer-ho, calla. I en callar la ment, en aquesta ment sense ment (mushin no shin), la natura ens parla.

Ni les imatges

dels millors poetes igualen

el so de l’aigua.

 

Això és un haiku. L’ofrena del poeta que renuncia a la seva paraula perquè el lector pugui sentir la veu del món que habita. Aquesta és l’alquímia del haiku. En l’absència del “jo” es manifesta una naturalesa personalitzada. En dissoldre’s l’observador, la realitat obre els ulls i ens oferix la seva mirada amorosa. En la quietud de la ment els moviments del món cobren vida. Com diu l’antic koan: “L’home mira la flor, la flor somriu.”

Però entre el silenci de la ment i la lluminositat de la natura s’alça un darrer obstacle: el brogit del Jo pren la forma de torres de metall, edificis i fanals.

 

Carrer d’entrada,

un sol fanal amaga

milers d’estrelles.

 

I és aquí on acaba el camí del haijin i comença l’escriptura del haiku. De retorn a casa. Quin és el so de la paraula silenci?

 

Ferran Mestanza

...[Leer más]
No existen comentarios sobre este libro Regístrate para comentar sobre este libro
Otros libros que pueden interesarte

La librería Bubok cuenta con más de 70.000 títulos publicados. ¿Todavía no encuentras el tuyo? Aquí te presentamos algunas lecturas recomendadas basándonos en las valoraciones de lectores que compraron este mismo libro.
¿No es lo que buscabas? Descubre toda nuestra selección en la librería: ebooks, publicaciones en papel, de descarga gratuita, de temáticas especializadas... ¡Feliz lectura!

Bubok es una editorial que brinda a cualquier autor las herramientas y servicios necesarios para editar sus obras, publicarlas y venderlas en más de siete países, tanto en formato digital como en papel, con tiradas a partir de un solo ejemplar. Los acuerdos de Bubok permiten vender este catálogo en cientos de plataformas digitales y librerías físicas.
Si quieres descubrir las posibilidades de edición y publicación para tu libro, ponte en contacto con nosotros a través de este formulario y comenzaremos a dar forma a tu proyecto.

¿Quieres que te informemos de cómo publicar tu obra? Déjanos tu teléfono y te llamamos sin compromiso.

Introduce el nombre

Introduce el teléfono

Introduce el E-mail

Introduce un email válido

Escoge el estado del manuscrito

Gracias por contactar con Bubok, su mensaje ha sido enviado con éxito. Una persona de nuestro departamento de asesoría al cliente se pondrá en contacto contigo a la mayor brevedad.
Enviar