L'infant comença des de la més tendra edat, ja en el jardí d'infància, a desenvolupar el llenguatge oral que serà el seu vehicle per un futur aprenentatge del llenguatge escrit. Aquest llenguatge oral es practica a l'escola i s'inicia a la llar d'infants amb l'ús d'un vocabulari familiar que mica en mica aniran ampliant, així com tot un seguit de cançons, dites, poemes que els nens aniran vocalitzant, entonant i memoritzant-ne el contingut.
Des de petits, els nens han de desenvolupar el gust pel llenguatge poètic, que no és res més que un altre recurs del llenguatge oral i escrit. I per què Doncs, senzillament, perquè respon als objectius bàsics del llenguatge: Saber-se comunicar, despertar l'interès i desenvolupar la creativitat literària en els infants, i conèixer la seva cultura per familiaritzar-se amb els signes d'identitat propis de Catalunya.
En aquest llibre es presenta un primer recull de poemes amb caràcter didàctic i pedagògic amb l'objectiu de convertir-se en una guia útil i pràctica per a tots els mestres.