This study aimed to identify how the teachers’ beliefs about Content and Language Integrated Learning (CLIL) affect the way they implement the CLIL approach in their classrooms. This qualitative case study on teachers’ beliefs and CLIL combines interviews and class observations. The study focuses on two Colombian educators who teach subject contents and English as a foreign language at the university level. The results of the present study confirm that in spite of the fact that teachers know some basic notions of the CLIL approach, many relevant CLIL aspects were absent during their teaching practice. Thus, this study suggests that the participant-teachers’ beliefs about CLIL are insufficient to implement a successful CLIL lesson. For this reason, a training development program is recommended in order to improve pedagogical actions in the CLIL classes taught in English for the teachers at this institution.
La librería Bubok cuenta con más de 70.000 títulos publicados. ¿Todavía no encuentras el tuyo? Aquí te presentamos algunas lecturas recomendadas basándonos en las valoraciones de lectores que compraron este mismo libro.
¿No es lo que buscabas? Descubre toda nuestra selección en la librería: ebooks, publicaciones en papel, de descarga gratuita, de temáticas especializadas... ¡Feliz lectura!
Bubok es una editorial que brinda a cualquier autor las herramientas y servicios necesarios para editar sus obras, publicarlas y venderlas en más de siete países, tanto en formato digital como en papel, con tiradas a partir de un solo ejemplar. Los acuerdos de Bubok permiten vender este catálogo en cientos de plataformas digitales y librerías físicas.
Si quieres descubrir las posibilidades de edición y publicación para tu libro, ponte en contacto con nosotros a través de este formulario y comenzaremos a dar forma a tu proyecto.